REKRYTERING

Den 25 februari öppnar ansökan till KTHs roligaste förening! Vi söker 11 nya engagerade styrelsemedlemmar som vill fortsätta utveckla Malvina det kommande läsåret. Osäker på vad det innebär att vara med i styrelsen? Nedan finns en liten beskrivning av varje roll och du är alltid välkommen att höra av dig till någon i styrelsen med frågor!


Vi söker:

  • 2 Ordföranden
  • 3 Sociala eventansvariga
  • 3 Näringslivsansvariga
  • 1 IT-ansvarig
  • 1 Art Director
  • 1 PR-ansvarig


Ansökan till Ordförande är öppen 25 februari - 15 mars.

Ansökan till övriga styrelseposter är öppen 15 mars - 31 mars.

Ordförande (2 st)

Som ordförande för Malvinas styrelse är du ansvarig och ser till att verksamheten fungerar och utvecklas i rätt riktning. Som person gillar du att leda, organisera och inspirera andra mot ett gemensamt mål. Du är även ansvarstagande och inte rädd för att rycka in när nya situationer uppstår.

Kommunikationsansvar: Du bär huvudansvar över kontakten med huvudsamarbetspartners och andra organisationer, samt är navet i den interna kommunikationen. För att du ska trivas i denna roll krävs det att du är entusiastisk och har god kommunikationsförmåga.

Ekonomiansvar: Du kommer kommer i första hand vara ansvarig över Malvinas ekonomi. Vi söker dig som är självgående, strukturerad och ordningsam. För att du ska trivas i denna roll krävs det att du har ett intresse av ekonomi och gillar att arbeta kommunikativt.


Ansökan till Ordförande är stängd

Sociala eventansvarig (3 st)

Som del av sociala eventgruppen kommer du att jobba för att arrangera intressanta och inspirerande event för Malvinas medlemmar. Fokus ligger på att planera, koordinera och organisera samtliga sociala event. Du kommer att utforma event med fokus på nätverkande som skapar mervärden samt personlig utveckling för Malvinas medlemmar, detta inkluderar även Malvinas alumninätverk. För dessa poster ser vi gärna att du är en kommunikativ och kreativ person.

Näringslivsansvarig (3 st)

Näringslivsgruppen bidrar till att ge Malvinas medlemmar chansen att knyta kontakter med företag. Detta görs genom att anordna inspirerande företagsevent. Som näringslivsansvarig är du Malvinas ansikte utåt mot företag vilket innebär att gå på företagsmöten, planera och utföra event. Som person behöver du vara kommunikativ, driven och utåtriktad.

IT-ansvarig (1 st)

Som IT-ansvarig kommer du tillsammans med PR-ansvarig och Art Director arbeta för att Malvinas digitala kanaler ska växa. Du kommer även att vara ansvarig för att underhålla hemsidan och effektivisera medlemmsregistering och mejlkonton. Då rollen är hyfsat ny så finns det mycket frihet att utveckla rollen. Som person ser vi gärna att du är kreativ och har viss erfarenhet av IT.

Art Director (1 st)

Som Art Director utformar du Malvinas grafiska material. Detta kan vara allt från affischer och broschyrer till bilder för Facebook och Instagram. Du kommer tillsammans med PR-ansvarig att arbeta med vidareutveckling av Malvinas grafiska profil och ansvarar för att det material som produceras håller sig till den grafiska profilen. Som Art Director bör du vara en kreativ och produktiv person med viss erfarenhet av att skapa grafiskt material.

PR-ansvarig (1 st)

Som PR-ansvarig arbetar du med den strategiska verksamheten kring Malvinas varumärke och dess externa kommunikation. Du kommer att kontrollera, samordna och ansvara för Malvinas marknadsföring via nyhetsbrev, sociala medier och hemsidan. Tillsammans med Art Director kommer du vidareutveckla allt grafiskt material. Du kommer även att jobba nära resten av styrelsen med att se olika marknadsföringsbehov och olika marknadsföringsmöjligheter för nätverket att växa. Som person så bör du vara duktig på att svara på mejl och gilla sociala medier!


Ansökan är öppen 15 mars - 31 mars